måndag, september 28, 2009

Jag är bitter

Men det känns ändå som en stor bekräftelse att värdlens NÄST bittraste cyklist kunde gå och vinna den något mindre prestigefyllda av de tre tävlingarna som avgjordes igår, söndag. Cadel Evans alltså, killen som inte kan vinna. Jag gillar Cadel, sålänge han håller käft. Inte så mycket för vad han säger utan mer hur han låter. Han skulle behöva en mörkare och mer dödsklingande stämma för att ge stöd åt sina korta kommentarer som att dödshota journalister mm. Det senare är nog inte så dumt. Gissar att rätt många skulle säga dumma saker 2,5 veckor in på en Grand Tour när de precis gått i backen/blivit avhängd/förlorat hela treveckors Grand Touren och så kommer något jävla pucko och ska fråga om varför man har gått i backen/blivit avhängd/förlorat hela treveckors Grand Touren. Igår kunde nog de fråga precis vad som helst.

Fyfan det var roligt med Höstrusket igår, tre tävlingar på en dag är fint skit. Lagom långa distanser så att i alla fall jag var stum framåt sju halv åtta. Jag manar till frekventa Tävlingsträningar på Tallheden! Två heat om 20 min + 1 varv sen är vi VM-form!

Inga kommentarer: