torsdag, september 17, 2009

Cykelpendlare 2010



Trevlig spec på 2010 Advanced SL. Jag gjorde det obligatoriska torrlyftet och det finns hopp. 2009 väger ju 8,9 kg ur kartongen, den här är inte tyngre. På med ett par pedaler och det är bara att gasa.


Japp. Det händer inte ofta, men de få gångerna väljs med största omsorg. Idag var det en fantastisk morgon att cykelpendla till jobbet. Det tar fyra minuter, om jag skickar det jag har samt har medvind. Ganska skrämmande egentligen, det jag skrev först. Det tar sju minuter med bil. Idiot.

Fick en avi igår som berättade att jag har ett paket med fintuber att hämta ut. Jag har svårt att tänka mig att det blir så mycket bättre än med Tufosarna på. De känns klockrena på allt jag testat hitills, sånär som på någon småfuktig stenhäll. Har å andra sidan bara kört två pass, men igår försökte jag köra så småjävligt jag bara tordes. Det finns en teknisk uppförsbacke på min LV5-plan, där brukar det vara jätteproblem att få fäste, inte nu. Bara att blunda och trampa. Skulle jag önska nåt mer så är det väl större luftvolym, kanske. Har inte slagit igenom så väldigt hårt ännu men en lite mer svävande känsla vore ju fint. Om katten själv får välja, liksom.


2010 års fetaste styrstam?? Giants egna styren, stammar och stolpar har alltid varit bra, nu tror jag att de är bäst.




3 kommentarer:

Öijer sa...

Hur många sådana hojar ska du ha? För du lär väl minst ha en tävlingshoj och en identiskt träningshoj? Satsning är ledordet.

Nordström sa...

Fan cykelpendla... Värdeminskningen är ju betydligt högre på cykeln än på bilen. Fattar inte hur folk har råd att slita så på cykeln till jobbet!

Unknown sa...

Öijer, och en pendelhoj som det alltid är knullputs på.

N, Servicen är billigare för bilar också. En service kostar ju inte mer än 4-10 000.- Det är ju ungefär vad en drivlina till cykeln kostar. Service görs EN gång per år, drev mm byts ju ibland oftare...