torsdag, juli 16, 2009

P O M

Jag som varit motståndare till att ta till träningshjälp. Eller motståndare och motståndare, jag har ju liksom varit intresserad av att läsa på och sköta skiten själv. Men, det lugn inför stundande aktiviteter som det faktiskt ger att inte själv bära hela ansvaret för val av upplägg är inte att förringa. Troligen ger det mer än ett par snorlätta snabbkopplingar, vilka motsvarar den ungefärliga kostnaden. Sen slipper man knakandet i skiten och rädslan för att de inte ska hålla... Kan mycket väl förstå Skidskyttelandslagets totala förtroende för Wolfgang, han kan säkert sitta på sin kammare och i förhand berätta för åkarna vad de kommer att känna efter varje träningspass osv, sånt inger förtroende. Frågan är vad som händer den dagen de står utan honom?? Oj, det där blev en rejäl urspårning...

Bis Morgen åker jag till Sveriges cykelhuvudstad, ska bara balansera några framhjul. Farsan skrämde slag på mig förra veckan och sa att jag hade en halvtimme på mig att ta mig till Rättvik innan Campingen stängde portarna, då var det 73 km kvar... Skitväg.

Inga kommentarer: