måndag, juli 27, 2009

Än finns det hopp!

Har ikväll varit och rekat på LV5, på den "rätta" sidan, dvs den som ligger på BoKlok-sidan av vägen. Här är marken helt perfekt för cykling, lite jordig men ändå inte lera, stenhällar, vattenövergångar, åsar och bombholes... Het fantastiskt egentligen att jag inte cyklar där oftare. Men satan vad många fler stigar jag hittade nu när jag transporterade mig själv till fots. Vissa har jag aldrig cyklat ens, då ska ni veta att min cykelbana började på fältet ni ser på den sista bilden. Dessa stigar var nog de bästa och de häftigaste. Kan bli riktigt roligt imorgon när jag tänkte mig dit och snurra. Helt klart mycket roligare slinga än Nordströms bana som mer bara är slakt. Här är det liksom saker att se fram emot efter klättringarna. Med lite markarbete skulle det kunna bli så sjukt bra att, att... ja bra på riktigt alltså.
Den här hällen får vi ta uppför, det blir bättre flyt så. Där nere i skogen skymtar en fiiinfin stig.

Här blir hjärtat för spåren, hit åker vi tre eller i bästa fall fyra gånger per varv, hoppas jag. Med lite kärlek, massa, spadar och röjsåg så kommer vi ut ur skogen längst till höger i skogsbrynet efter det att vi åkt berg och dalbana ner och upp ur en bäckravin. Då ska det tilläggas att transporten dit går att göra tokigt skoj också med lite högfartsprylar över någon hemmabygd dirt. Innan allt skoj får vi snällt sitta och trampa oss uppför backen som börjar direkt till vänster i skogsbrynet. Men vad gör det?

Inga kommentarer: