onsdag, mars 31, 2010

En jävla massa intervaller

Eftersom de senaste dagarna har känts som ren öken, i alla fall fysiskt, så var min plan att bryta trenden med en jävla massa korta intervaller. Det gick nog rätt bra. La på det jag körde senast dvs 7 kg, sen dammade jag ett gäng 10s med 20s vila. Efter 30 st kändes livet rätt bra, efter 50 st kändes livet mindre bra men efter 70-strecket började det kännas hoppfullt och de sista skickade jag det jag hade. Det funkar otroligt bra att köra dessa med viktkorg bara att trampa så fort det går och sen trampa baklänges på vilan. Jag siktar alltid på 110 i kadens på alla intervaller, de sista körde jag nog i någon slags glädjeyra på runt 120. Fast det är ju en sanning med modifikation, det tar ju några tramptag att nå 110 och visst, den dalar nog ett par rpm de sista sekunderna. Fint är det, pulskurvan blev grymt snygg med en fint avslut på runt 170 bpm. Helt klart mycket bättre att använda en TC med viktkorg än en med pendel för det här ändamålet.

Inga kommentarer: