fredag, oktober 09, 2009

Trendspaning

Imorrn är det dags för Hillbilly i Skönvik. Jag har stora förväntningar. Tror jag. Det ska i alla fall bli roligt med en inblick i the Dark side. En tanke som slog mig senast jag var i Åre vilken aldrig någonsin skulle ha slagit mig 97: Det är ju DH som är folksporten inom MTB. Alla kan vara med, även de som aldrig cyklar. Dessa skulle ju aldrig komma på tanken att "bara" cykla mtb utan de måste ju hyra en cykel, i Åre. Då är det ju rätt och läckert. Men saken är ju den, att när alla tänker och alla gör så, hur blir det då? Så var det väl med haschbrädan också. Helt plötsligt var varenda jävel Snowboardåkare, men ingen kunde åka. Det är inte lätt att leva och tvingas tänka rätt hela tiden.

Jag har överskottsenergi. Varannandagsträning är olidligt. Tänkte slita bort Tufodäcket med tanken att göra något åt min sporadiska träning men så såg jag en lite flaska Tufo Sealant. Det är för lätt tänkte jag, hålet i däcket är för stort och sån där skitgegga funkar ändå aldrig. Jag pytsade ändp i innehållet, pumpade upp däcket som väste och bluddrade litet, sen blev det tyst, dödstyst. Pumpade i lite mer luft, inte ett ljud. Stängde in allt i skrubben igår kväll, imorse när jag kollade läget var det lika mycket luft i. Det var som fan... Kanske skulle ha testat det för två veckor sedan... FAN.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jepp, Tufos Sealant är brutalt bra. Inte lika kasst som skiten från Joe och Stan...